אסטרטגיה תקשורתית

כל מהלך יחסי ציבור שמבשל יועץ התקשורת הוא חלק מאסטרטגיה שיווקית גדולה שמוביל מנהל השיווק של החברה כאשר ליחסי הציבור יש תפקיד של יצירת דיון ציבורי. יועץ התקשורת דואג להעביר את המסרים במקומות שלא נרכשים בכסף (חשיפה אורגנית), זאת על מנת להגביר ולהעמיק את המסרים  וליצור אמינות בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי.  

בכדי להשיג מקסימום אפקטיביות כלפי קהל היעד, יועץ התקשורת חייב להכיר את צרכיו של אותו קהל יעד, מאפייניו וערוצי התקשורת אליהם הוא חשוף. לשם כך בונים תוכנית אסטרטגיה תקשורתית מקיפה שתתכתב עם התוכנית השיווקית של החברה.